نمایشگاه صنایع دستی قم در لبنان برگزار می گردد

ه گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان در جلسه هماهنگی نمایشگاه مذکور که با حضور محمد مهدی شریعتمدار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان و جمعی از هنرمندان مطرح استان قم برگزار گردید، گفت: امیدوار هستیم که نمایشگاه صنایع دستی قم در لبنان که در اواخر آذرماه برپا می شود، مقدمه همکاری های بیشتر در زمینه گردشگری، فرهنگی و آموزشی میان ایران و کشور لبنان را فراهم سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: هنرمندان قم در بعضی از رشته های صنایع دستی مانند قالی دستبافت، معرق کاری، منبت کاری، کاشی و سفال، خرمهره سازی، سنگ تراشی، خراطی چوب، تراش سنگ های قیمتی و انگشتر سازی در کشور سرآمد هستند و توانایی بالایی در برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی دارند.

یزدانی اضافه کرد: همچنین این اداره کل در جهت توسعه هنرهای اسلامی و ترویج صنایع دستی ظرفیت و توانایی لازم جهت برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی با حضور اساتید مجرب و متخصص را دارد.

او با بیان این که شهر قم به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی ایران و شهر بیروت به عنوان مظهر مقاومت اسلامی در دنیا شناخته می شوند گفت: این دو شهر می­توانند در زمینه گردشگری و برگزاری تورهای فرهنگی – تاریخی مراوده و همکاری داشته باشند.

یزدانی گفت: برای حفظ میراث کهن سال و شیعی لبنان، این اداره کل از لحاظ فنی و حرفه ای این توانایی را دارد تا آثار تاریخی و میراث فرهنگی لبنان را مرمت و بازسازی نمایند.

منبع: میراث آریا

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password